Ewaluacja zewnętrzna
WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ PRZEZ WIZYTATORÓW OPOLSKIEGO KURATORIUM OŚWIATY
W ROKU SZKOLNYM 2013/ 2014
1. Działania szkoły wynikające z koncepcji jej pracy prowadzone są na rzecz rozwoju uczniów i zaspokajanie potrzeb lokalnego środowiska.
2. Procesy edukacyjne organizowane w szkole umożliwiają uczniom, w sprzyjającej atmosferze, nabywanie wiadomości oraz umiejętności z różnych dziedzin wiedzy i jej wykorzystywaniu.
3. Nauczyciele współpracują przy planowaniu, organizowaniu oraz wprowadzaniu zmian dotyczących procesów edukacyjnych.
4. Realizacja podstawy programowej umożliwia uczniom nabywanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do dalszej edukacji, funkcjonowania na rynku pracy oraz rozwijanie ich zainteresowań.
5. Na terenie szkoły eksponowane są efekty działań podejmowanych z inicjatywy uczniów.
6. Uczniowie w szkole mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego.
7. Działania wychowawcze prowadzone w szkole są analizowane i w miarę potrzeby modyfikowane.
8. Nauczyciele dokonują rozpoznania możliwości psychofizycznych i potrzeb rozwojowych uczniów, co pozwala im stworzyć ofertę działań dostosowanych do każdego ucznia.
9. Uczniowie są przekonani, że nauczyciele wierzą w ich możliwości, a szkoła wspiera rozwój zainteresowań.
10. Informacje o losach absolwentów są umiejętnie wykorzystywane do wspierania działań motywujących uczniów.
11. Ważnym wydarzeniem w życiu szkoły jest Dzień Pasji i Talentów – to impreza, która pozwala współdziałać szkole i rodzicom, ale przede wszystkim ma istotne znaczenie w rozwoju uczniów.
12. Rodzice małą świadomość swojej roli w kwestii inicjatyw dotyczących rozwoju uczniów i szkoły.
13. Szkoła wychodzi naprzeciw potrzebom środowiska lokalnego, odgrywając ważną rolę w kreowaniu życia kulturalnego społeczności.
14. Współpraca z organizacjami i instytucjami z lokalnego środowiska przynosi wzajemne korzyści- uczniowie rozwijają się, szkoła uzyskuje wsparcie finansowe, a podmioty zewnętrzne mogą liczyć na budowanie pozytywnego wizerunku w środowisku.
15. Działania będące wynikiem analiz badań dotyczących funkcjonowania szkoły są starannie monitorowane, a wnioski przekłada się inicjatywy doskonalące zabiegi zamierzające do poprawy efektów kształcenia.
16. Nauczyciele podejmują wzajemną współpracę i działania z zakresu doskonalenia zawodowego.
17. Podejmowane w szkole działania nowatorskie dają szansę na wydobycie możliwości uczniów, ale także pobudzają rozwój ich talentów.